اخبار سپهرا

برگزیده شدن کتاب جامعه شبکه‌ای به عنوان اثر شایسته تقدیر سی‌امین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی


💠 کتاب «جامعه شبکه ای؛ ابعاد اجتماعی رسانه های نوین» ترجمه آقای علی آزادی احمدآبادی به عنوان اثر شایسته تقدیر در «سی امین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی» برگزیده شده و در اختتامیه این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفت. هم چنین این کتاب، به عنوان نامزد دریافت چهارمین «جایزه ملی کتاب سال جوانان» نیز به دور نهایی داوری راه یافته است.
🔰 این کتاب به همت آقای علی آزادی احمدآبادی در #هسته_سپهرا مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام ترجمه شده و در انتشارات این دانشگاه منتشر شده است.
کتاب «جامعه شبکه‌ای؛ ابعاد اجتماعی رسانه‌های نوین» ترجمه کتاب «The Network Society» تالیف «Jan Van Dijk» است که ویژگی‌های منحصر به فردی در واکاوی جامعه در عصر دیجیتال دارد؛ رویکرد فنی–اجتماعی به فضای مجازی و رسانه‌های نوین و تبیین تاثیرات آن‌ها در هر یک از نظام‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حقوقی اولین ویژگی کتاب ترجمه شده است. هم چنین این کتاب پا را از طرح توصیفی فراتر گذاشته و وارد عرصه حکمرانی و خط‌مشی‌گذاری فضای مجازی نیز شده است. علاوه بر این، یان ون دایک تلاش کرده است در تبیین و تفسیر مسائل و ارائه تجویزها و پیشنهادهای مورد نظر خود، در یکی از دیدگاه های متعارف حاکم بر رسانه های نوین که عمدتا رویکردی افراطی یا تفریطی دارند، گرفتار نشده و همواره رویکردی اعتدالی در ارائه موضوعات داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا