مراکز پژهشی و اندیشکده‌ها

مؤسسه اینترنت آکسفورد (Oxford Internet Institute)

مؤسسه اینترنت آکسفورد (Oxford Internet Institute) یک بخش آموزشی و پژوهشی چندرشته ای در دانشگاه آکسفورد است که به علوم اجتماعی اینترنت اختصاص‌یافته است. بنابرنظر آن ها ارتباطات دیجیتال در هر جنبه‌ای از زندگی روزانه ما تعبیه‌شده است و تحقیق در مورد رفتارهای فردی و جمعی آنلاین برای درک دنیای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ما بسیار مهم و ضروری است.
به طور کلی فعالیت‌های این موسسه در سه قالب طرح‌ریزی‌شده است:

۱- تحقیق: فناوری‌های جدید، داده‌ها و الگوریتم‌ها تمام جنبهه‌ای زندگی روزمره را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. طراحی، ساخت و انطباق با نوآوری های نوین نیازمند پژوهش های چندرشته ای و تسلط بر روش شناسی های مختلف است. فعالیت در این زمینه ها و دسترسی بی‌سابقه به حجم عظیمی از داده‌های اجتماعی غنی، ‌توسعه نظریه‌های جدید، مفاهیم و روش‌های جدید برای تحلیل داده‌ها و تبدیل آن به اطلاعات مفید موجب شده است که استادان و پژوهشگران این مؤسسه ادعای رهبری جهانی این حوزه را دارشته باشند.
۲- خط مشی: تهیه داده‌های تجربی و تجزیه‌وتحلیل های مفهومی که برای طراحی انواع خط مشی در حل مشکلات اجتماعی موردنیاز است محور فعالیت های سیاستگذارانه این مؤسسه است.
۳- آموزش: برنامه دکتری و کارشناسی ارشد در این دانشکده طوری تنظیم شده است که دانشجویانی را از سراسر جهان گرد هم می آورد تا با همکاری اساتید هیئت علمی حول مرزهای دانش در هر حوزه تحقیق و پژوهش نمایند. اعتقاد این مؤسسه به ضرورت رویکرد ترکیبی برای حل مسائل و مشکلات بزرگ جامعه موجب آن شده است که دانش آموختگان و هیئتات علمی از رشته های مختلف را در خود جای دهد.
آن ها ادعا دارند که با نوآوری‌های روش‌شناختی، ساخت ابزار گفتمان ساز، تعامل با صنعت و مشارکت فعال در بحث‌های گسترده در مورد نقش فناوری در زندگی عمومی، تأثیری فراتر از سطح دانشگاهی خواهند داشت و مسائل عمومی موجود در زندگی را سامان خواهند بخشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا