اخبار سپهرا

گزارش خبری جلسه ارائه اطلس دروس و سرفصل‌های آموزشی دین، حکمرانی و فضای مجازی

یکی از برنامه های دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی، تدوین اطلس دروس و سرفصل‌های آموزشی مرتبط با دین و فضای مجازی در حوزه‌های مختلف اجتماعی اعم از حکمرانی، فرهنگ، ارتباطات، اقتصادی و …است. در همین راستا اطلس دروس و سرفصل‌های آموزشی دین، حکمرانی و فضای مجازی به سفارش مرکز ملی فضای مجازی توسط هسته خط مشی فضای مجازی(سپهرا) مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری تدوین شد.

دروس و سرفصل‌های این اطلس در جلسه‌ای با حضور جناب آقای دکتر حسین مطلبی، رئیس پژوهشگاه فضای مجازی، حجت الاسلام حاجی حسینی، مسئول دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی و اعضای هسته سپهرا توسط آقای سید امیررضا برقعی، مسئول پروژه در تاریخ ۸ خرداد ماه در مرکز ملی فضای مجازی ارائه شد.

اطلس دروس و سرفصل‌های آموزشی دین، حکمرانی و فضای مجازی در سه بخش حکمرانی، حکمرانی فضای مجازی و حکمرانی فضای مجازی از دیدگاه اسلام و ۱۲ عنوان درسی طراحی شده است. مفاهیم و نسل‌ها، نظریه‌های حکمرانی، نظریه‌ها و الگوهای حکمرانی فضای مجازی، مبانی و اصول حکمرانی اسلامی، قواعد فقهیه عمومی و بین الملل در حکمرانی اسلامی، روش شناسی اجتهاد در حکمرانی اسلامی از جمله مهم‌ترین دروس و سرفصل‌های اطلس مذکور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا