شناخت خط‌مشی فضای مجازی

آزادی بیان و فضای مجازی : تأملی در انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری

آزاد اندیشی و آزادی بیان لازمه پیشرفت یک ملت است و جمهوری اسلامی ایران با فراهم آوردن زمینه های آزادی معنوی،‌ آزادی اندیشه،‌ آزادی بیان و آزادی انتخاب تلاش داشته است تا از فرصت های این مهم حداکثر بهره برداری را داشته باشد.

مقام معظم رهبری در پیام نوروزی سال ۱۴۰۰ با تذکری دقیق در لزوم بهره برداری مردم از این فرصت فضای مجازی،‌ متذکر تهدید آن نیز شدند و اشاره داشتند:

«مردم باید از فضای مجازی که وسیله آزادی است، استفاده کنند اما این فضا را نباید در اختیار دشمن قرار داد.»

در دکترین جمهوری اسلامی ایران،‌ نه تحجر و جزم اندیشی و استبداد جایی دارد و نه ولنگاری و بی برنامگی؛‌ نه با توقف در گذشته می توان جایی رسید و نه با شالوده شکنی و رهاسازی.

اکنون که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم،‌ مردم عزیز ما بایستی توجه نمایند که نامزدها،‌ با فضاسازی و انحراف افکار عمومی،‌ آزادی اندیشه و آزادی بیان را در حد فیلتر توئیتر و تلگرام و امثالهم تقلیل ندهند؛

یادمان نرود که این دولت بوده است که فرصت های زیادی را در ایجاد زیرساخت های لازم برای آزادی مردم در فضای مجازی سوزانده است و با ساده انگاری و بی عقلی، دست دشمن را برای مدیریت فضای افکار عمومی باز گذارده است.

یادمان نرود که سلبریتی ها و شاخ های اینستاگرام و فضای مجازی از همین آزادی موجود در جمهوری اسلامی استفاده کرده اند و در سال ۹۲ مردم را به سکان داری لیبرال های خسته و نشسته در اداره کشور تشویق کردند.

یادمان نرود که لیبرال های دولتی و‌ غرب گرایان واداده با همین آزادی موجود در جمهوری اسلامی،‌ دهان منتقدین را بستند و بی شناسنامه نامیدند.

ملت شریف ایران،‌ مبادا آزادی بیان،‌ را به بهای گزاف آزادی اندیشه به دست آورید،‌ مبادا کاسبان فیلترینگ،‌ با دوقطبی‌سازی‌های واهی نظیر آزادی-فیلترینگ، به رهابودگی و ولنگاری افتخار نمایند.

فضای مجازی وسیله آزادی است و بایستی از حق مردم در استفاده از این وسیله آزادی دفاع کرد و البته دولتمردان و نامزدهای ریاست جمهوری مکلف اند برنامه خود را نه برای فیلتر یا دسترسی بلکه برای دفاع از حقوق مردم ارائه نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا