اخبار سپهرا

گزارش خبری سومین دوره تابستانه سپهرا

سومین دوره تابستانه هسته خط مشی فضای مجازی(سپهرا) مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) در شهریورماه ۱۴۰۱ در اردوگاه دماوند برگزار شد. هدف اصلی این دوره چهار روزه که با حضور خانواده‌های محترم یاران هسته همراه بود، مروری عمیق بر مبادی و مبانی حکمرانی فضای مجازی و ترسیم چارچوب و نقشه راه علمی و تشکیلاتی سپهرا در فضای مجازی انقلاب اسلامی است.

محتوای کلاس‌ها و مباحثات دوره در سه بخش موضوع شناسی، مسئله شناسی و سیاست شناسی حوزه حکمرانی فضای مجازی طراحی و تنظیم گشته که در بخش اول(موضوع شناسی حکمرانی فضای مجازی) دو موضوع کلیدی چیستی فضای مجازی و مبانی آن و چیستی حکمرانی و مبانی آن مورد بحث و بررسی عمیق و به صورت جمعی قرار گرفت. در بخش دوم(مسئله شناسی حکمرانی فضای مجازی) چارچوب حکمرانی فضای مجازی سپهرا شامل سه سطح حکمرانی بر فضای مجازی(سطح فنی و بخشی)، حکمرانی با فضای مجازی(سطح نظام های اجتماعی و ملی) و حکمرانی جهانی فضای مجازی و یک بعد ظرفیت سازی فضای مجازی شامل ظرفیت‌های تحلیلی، سیاسی و عملیاتی است که مجموع مسائل اصلی و فرعی حکمرانی فضای مجازی را طبقه بندی می کند. ان شاالله این چارچوب که بر مباحث مبنایی سپهرا در حکمرانی فضای مجازی مانند تعریف فضای مجازی، مفهوم حکمرانی، نظریه‌ها و ساختارهای آن استوار است، به زودی به صورت تفصیلی منتشر خواهد شد.

در بخش دوم دوره، مبتنی بر چارچوب حکمرانی فضای مجازی سپهرا، نقشه راه علمی و تشکیلاتی هسته و اعضای آن مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت. چارچوب مذکور این ظرفیت را دارد که با وجود توجه به علایق، استعدادها و مأموریت‌های فردی هر یک از یاران، انسجام هسته را حول یک مأموریت و نقشه راه مکمل حفظ کند، به گونه‌ای که با شکوفایی علمی و تشکیلاتی اعضای هسته، مسائل انقلاب اسلامی در حوزه فضای مجازی توسط هسته سپهرا بهبود پیدا کرده و این تشکیلات بتواند به صورت منسجم به اهداف خود نائل آید.

علاوه بر جلسات مفصل و فشرده علمی و تشکیلاتی، مجموعه برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و تفریحی به صورت خانوادگی برگزار شد که به انسجام هر چه بیشتر تشکیلاتی و خانوادگی هسته کمک شایانی کرد. نقطه عطف دوره تابستانه، حضور استاد عزیز، جناب آقای دکتر باقری در جمع یاران هسته و خانواده هایشان بود که مثل همیشه نشستی صمیمی، آموزنده و به یادماندنی را به ارمغان آورد. هم چنین در جلسه اختتامیه دوره، هدیه‌ای به یادگار به اعضای هسته و خانواده‌های محترمشان تقدیم گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا