تحلیل و ارزشیابی خط‌ مشی فضای مجازی

آقای کاندیدا (سرآغاز): انقلاب اسلامی در فضای مجازی

فضای مجازی که نظام های اجتماعی برآمده از تعامل کاربران بر بستر شبکه است،‌ بسط فضای واقعی است و همانطور که انقلاب اسلامی در میانه غرب و شرق عالم با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد؛ چهارچوب‌ها را شکست؛ کهنگی کلیشه‌ها را به رخ دنیا کشید؛ دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد و آغاز عصر جدیدی را اعلام نمود؛‌ امروز نیز در گام دوم انقلاب اسلامی بایستی ارزش های ناب انقلاب اسلامی ایران را اعم آزادی، اخلاق، معنویّت، عدالت، استقلال، عزّت، عقلانیّت، برادری تا ساحت فضای مجازی امتداد دهیم. راه ملت ایران در فضای مجازی همان راهی است که با انقلاب اسلامی شروع شده است و در مسیر نظام سازی،‌ دولت سازی،‌ جامعه سازی و تمدن سازی امتداد خواهد داشت. مسیری که انقلاب اسلامی در فضای مجازی بایستی بپیماید،‌ همان مسیری است که امام بزرگوار ما و مقام معظم رهبری ترسیم نموده اند:

فراهم کردن یک نظام انسانی سالم،‌ مرفه، آباد،‌ امن و امان برای افراد ایرانی و الگو سازی آن برای سایر کشورها و ملت ها

تا همانگونه که انقلاب اسلامی ایران ابتدا ملت شریف اما ستمدیده ایران را از جور طاغوت و استکبار رهانید،‌ فضای مجازی در جمهوری اسلامی نیز الگویی برای مستضعفین همه کشورها باشد. اکنون که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم،‌ هیچ ارزشی والاتر از این چشم انداز و مسیر نیست و مردم شریف ایران هشیار باشند که در دام دوگان های نخ نمایی مانند فیلتر یا دسترسی / پلتفرم یا محتوا و همه آنچه با مطامع سیاسی طرح می شود،‌گرفتار نگردند. متأسفانه آنچه به عنوان حقوق مردم است و تکلیفی است که ملت بر گردن حاکمیت نظام جمهوری اسلامی دارند بر زمین مانده است و به تعبیر مقام معظم رهبری:

«همه‌ی کشورهای دنیا، برفضای مجازی اِعمال مدیریت می‌کنند اما در کشور ما، برخی به رها بودن فضای مجازی افتخار می‌کنند درحالی‌که این شیوه به هیچ‌وجه افتخار ندارد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا